Tuesday, June 14, 2016

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ-ΦΑΛΣΤΑΦ ΟΙ ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΟΥ- TETAΡTH 15/06/2016 ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»

29η ΠΕΡΙΟΔΟΣ      1698η ΠΡΟΒΟΛΗ      TETAΡTH 15/06/2016
ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»

ΟΥΙΛΙΑΜ ΣΕΞΠΙΡ (1564-1616) – 400 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΚΟΡΥΦΑΙΟΥ ΔΡΑΜΑΤΟΥΡΓΟΥ
ΦΑΛΣΤΑΦ
ΟΙ ΚΑΜΠΑΝΕΣ ΤΟΥ ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΟΥ
(FALSTAFF – CHIMES AT MIDNIGHT / CAMPANADAS A MEDIANOCHE)
του Όρσον Γουέλς (ΙΣΠΑΝΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ/ΕΛΒΕΤΙΑ, 1965, ασπρόμαυρη, 113΄)
                         
ΗΘΟΠΟΙΟΙΌρσον Γουέλς, Κιθ Μπάξτερ, Τζον Γκίλγκουντ, Ζαν Μορό, Μάργκαρετ Ράδερφορντ, Νόρμαν Ρόντγουέι, Μαρίνα Βλαντί, Άλαν Γουέμπ, Φερνάντο Ρέι  
ΣΕΝΑΡΙΟ:   Όρσον Γουέλς (Βασισμένο στα θεατρικά έργα τουΟυίλιαμ Σέξπιρ Ριχάρδος ο Β΄, Ερρίκος ο Δ΄, Ερρίκος ο Ε΄ και Οι εύθυμες κυράδες του Ουίνδσορ. Τα σχόλια βασίστηκαν στην δεύτερη αναθεωρημένη έκδοση (1587) του έργου του Ραφαέλ Χόλινσεντ Χρονικά της Αγγλίας, Σκωτίας και Ιρλανδίας (1577)
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:       Έντμοντ Ρίτσαρντ
ΜΟΥΣΙΚΗ:              Άντζελο Φραντσέσκο Λαβανίνιο


Τρίτη και τελευταία ταινία (1965) του Όρσον Γουέλς (1915-1985) που βασίζεται σε έργο του Σέξπιρ (μετά τα φιλμΜάκβεθ, 1948 και Οθέλος, 1952). Χρησιμοποίησε αποσπάσματα από διάφορα έργα του μεγάλου δραματουργού επικεντρώνοντας στον Φάλσταφ, έναν εύθυμο γερογλεντζέ που ζει σε πορνείο, φίλο του πρίγκιπα Χαλ, γιου του βασιλιά Ερρίκου Δ΄. Όταν όμως ο Χαλ ανεβαίνει στον θρόνο της Αγγλίας ως Ερρίκος Ε', απαρνείται τον φίλο και πνευματικό του πατέρα εξορίζοντάς τον από την αυλή.
      Ο Γουέλς  παρουσιάζει τα θεατρικά έργα του Σέξπιρ από την οπτική γωνία του Φάλσταφ. Ο αλκοολισμός και η ροπή του προς τις κλοπές, η δειλία και η απληστία του δεν είναι ελαττώματα αλλά ιδιοτροπίες. Οι κωμικές σκηνές στο Ίστσιπ, ιδιαίτερα μετά την αποτυχημένη ληστεία στο Γκάνχιλ, είναι αριστοτεχνικές.
      Αναφερόμενος ο δημιουργός της ταινίας στον κεντρικό χαρακτήρα του έργου τονίζει ότι ο Φάλσταφ αντιπροσωπεύει τον καλό Άνθρωπο, τον τέλεια και ιδανικά καλό άνθρωπο. Τα λάθη του είναι ασήμαντα και διασκεδάζει πραγματικά με την ψυχή του. Η καλοσύνη του είναι σαν το ψωμί, σαν το κρασί.
      Κατά βάση αυτός ο «πατέρας» είναι και ο ίδιος ένα παιδί κι αυτό που θα μπορούσε να κληροδοτήσει στον Χαλ θα ήταν η διατήρηση της παιδικότητάς του και η υπεράσπισή της ενάντια στους υπολογισμούς της ωριμότητας και την παραμόρφωση της εξουσίας.
          
ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ

  (Λεωφ. Ειρήνης 50, Πλατεία Εθνικής Αντίστασης, Άνω Ηλιούπολη, λεωφορείο 237 για Άνω Ηλιούπολη από σταθμό Μετρό Δάφνης, τηλ.: 210 9937870, 210 9941199, 210 9914732, 6945405825,ιστοσελίδα: WWW.klh.gr, e-mail: info@klh.gr)

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...