Saturday, April 20, 2013

Στα «Ενθέματα» στο φύλλο της 21ης Απριλίου(αυτήν την Κυριακή με 4 επιπλέον σελίδες) - ΑΦΙΕΡΩΜΑ: 46 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ 21η ΑΠΡΙΛΙΟΥ


Στα «Ενθέματα» στο φύλλο της 21ης Απριλίου
(αυτήν την Κυριακή με 4 επιπλέον σελίδες)
Στα περίπτερα εντός της «Αυγής», στο μπλογκ τους (enthemata.wordpress.com), στο facebook (Enthemata Avgis) και στο twitter: @enthemata 
Kείμενα των: Δημοσθένη Παπαδάτου-Αναγνωστόπουλου, Μάρως Δούκα, Χριστόφορου Κάσδαγλη, Μαρίας Πετρίτση, Χριστόφορου Βερναρδάκη, Δημήτρη Πλουμπίδη, Ηλία Νικολακόπουλου, Μιχάλη Σπουρδαλάκη, Ελένης Βαρίκα, Δημήτρη Σαραφιανού, Κωστή Κορνέτη, Αθηνάς Αθανασίου, Γιάννη Χαμηλάκη, Δημήτρη Χριστόπουλου, Αντρέα Ζεμπίλα, Ματέο Αλμπανέζε, Παύλου Κλαυδιανού, Αγάπιου Λάνδου, Ντέιβιντ Ζιρίν.
ΑΦΙΕΡΩΜΑ: 46 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ 21η ΑΠΡΙΛΙΟΥ
Από τον γύψο των συνταγματαρχών στη “μνημονιακή” δημοκρατία.
Με την ευκαιρία της “επετείου” απευθύναμε 4 ερωτήματα, για τη δημοκρατία σήμερα. Ερωτήματα όπως: Ζούμε σήμερα μια “νέα χούντα”; Τι σημαίνει το σύνθημα “Η χούντα δεν τελείωσε το 73”; Ποια πρέπει να είναι η στάση της Αριστεράς στη συρρίκνωση της δημοκρατίας; Ο σημερινός αυταρχισμός και η επέλαση του νεοναζισμού πρέπει να ιδωθεί στην ιστορική του συνέχεια ή συνιστά νέο φαινόμενο;
Διαβάστε τι απαντούν, συμφωνώντας και διαφωνώντας μεταξύ τους, οι: Αθηνά Αθανασίου,Ελένη Βαρίκα, Κωστής Κορνέτης, Ηλίας Νικολακόπουλος, Μιχάλης Σπουρδαλάκης, Δημήτρης Σαραφιανός, Γιάννης Χαμηλάκης, Δημήτρης Χριστόπουλος
Η Χρυσή Αυγή ως «μαζικό κόμμα» αποτελεί νέο φαινόμενο. Συνέντευξη. Ο Χριστόφορος Βερναρδάκης μιλάει για την εκλογική επιρροή της Χρυσής Αυγής, τις ιστορικές ρίζες της και την εικόνα της χούντας σήμερα.
Βασανιστήρια, ψυχικό τραυματισμός και αντιστάσεις. Συνέντευξη. Ο ψυχίατρος Δημήτρης Πλουμπίδης μιλάει για τα βασανιστήρια της χούντας, τις επιπτώσεις στον ψυχισμό, αυτούς που “λύγισαν”, τα βασανιστήρια και τον “πόλεμο κατά της τρομοκρατίας”.
Η άλλη αντίσταση. Μαρτυρίες και σκέψεις του Αντρέα Ζεμπίλα για τη “δυναμική” ή ένοπλη αντίσταση στη Χούντα.
Οι “δυναμικές ενέργειες” και οι αγώνες κατά της χούντας. Ο Παύλος Κλαδιανός γράφει για τις θυελλώδεις συζητήσεις και τις διαφωνίες εντός της Αριστεράς για τις “δυναμικές” ενέργειες, για το πώς οι κεντρώοι και δεξιοί αγωνιστές ήταν οι πιο ένθερμοι οπαδοί τους και άλλα πολλά
Φασισμός, δημοκρατία και νεοφιλελευθερισμός. Ο ιταλός ερευνητής Ματέο Αλμπανέζεγράφει για τις ιταλικές νεοφασιστικές οργανώσεις της δεκαετίας του 1970, τη στρατηγική της έντασης, τη σχέση με την ελληνική χούντα.
Ακόμα:
Κύριε Μούιζνιεκς, «η χώρα μας κινείται προς τη σωστή κατεύθυνση»… Ο Δημοσθένης Παπαδάτου-Αναγνωστόπουλος για τις υπεκφυγές της ελληνικής κυβέρνησης στην απάντησή της στην έκθεση-κόλαφο.
Σαν πέτρινα λοντάρια στη μπασιά της νύχτας”. Η Μάρω Δούκα γράφει για την ταινία του Ολιβιέ Ζισουά με θέμα τη Μακρόνησο.
Δώστε βήμα στους ανέργους. Ο Χριστόφορος Κάσδαγλης γράφει για μια καινούργια διαδικτυακή πρωτοβουλία, της οποίας είναι εμπνευστής: το Ημερολόγιο ενός ανέργου.
Nα κλαις γοερά και σταματημό να μην έχεις. Η Μαρία Πετρίτση γράφει για τους “ανθρώπους των σπηλαίων”, στου Φιλοπάππου, το έτος 2013.
Ο Μαραθώνιος της Βοστώνης και η συλλογικότητα. Ο Ντέιβιντ Ζιρίν, του περιοδικού “Νation” γράφει για την ιστορία του Μαραθώνιου της Βοστώνης, ενός έπους της συλλογικότητας (μετ. Αγάπιος Λάνδος).
Μια χαρακιά στο πρόσωπο. Ένα εισαγωγικό σχόλιο στο κείμενο του Ζιρίν, με θέμα τη στάση της Αριστεράς. Γράφει ο Αγάπιος Λάνδος.

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...