Friday, March 15, 2013

Στα «Ενθέματα» στο φύλλο της 17ης Μαρτίου (που κυκλοφορεί Σάββατο 16 Μαρτίου κατόπιν συνεννόησης εκδοτών, χαρταετού και αντιπροσωπείας ταραμά)


Στα «Ενθέματα» στο φύλλο της 17ης  Μαρτίου
(που κυκλοφορεί Σάββατο 16 Μαρτίου κατόπιν συνεννόησης εκδοτών, χαρταετού και αντιπροσωπείας ταραμά)
Στα περίπτερα εντός της «Αυγής», στο μπλογκ τους (enthemata.wordpress.com), στο facebook (Enthemata Avgis) και στο twitter: @enthemata

Kείμενα των: Mάρκου Βογιατζόγλου, Ντονατέλα ντέλα  Πόρτα, Τζανλούκα ντε Άντζελις, Λίζα Ντοριγκάτι, Ιωάννας Μεϊτάνη, Νίκου Μπελαβίλα, Χρήστου Κορτζίδη, Πέτρου Φιλίππου, Ελένης Πορτάλιου, Τζέιμς Κ. Γκαλμπρέιθ, Στέλιου Κούλογλου

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΟ 35ο ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΓΣΕΕ
 Τρία κείμενα που ζητήσαμε ενόψει του συνεδρίου της ΓΣΕΕ, που ξεκινάει την Πέμπτη, σε  μια προσπάθεια να δούμε κριτικά την κατάσταση και  τις προοπτικές του συνδικαλισμού σήμερα στην Ελλάδα και την Ευρώπη
Δεν φταίει (μόνο) ο Παναγόπουλος! Δομικές αδυναμίες του συνδικαλιστικού κινήματος και τα «πειραματικά εργαστήρια» του μέλλοντος. «Το εργατικό κίνημα πρέπει να αλλάξει –και γρήγορα–  προκειμένου να επιβιώσει», γράφει ο Μάρκος Βογιατζόγλου. Και εξηγεί πώς μπορεί να αντλήσει ιδέες από τα πρωτοβάθμια σωματεία, τα αυτοδιαχειριστικά εγχειρήματα, τις εργατικές λέσχες.
Γιατί στην Ιταλία δεν διαμαρτυρόμαστε (αρκετά); Η Ντονατέλα ντέλα Πόρτα εξετάζει τις κινητοποιήσεις των τελευταίων χρόνων στην Ιταλία και συζητάει τους κοινωνικούς και πολιτικούς λόγους της δυσκολίας να διευρυνθούν οι υφιστάμενες διαμαρτυρίες (μετάφραση: Αθηνά Λεμονάκη)
Τα συνδικάτα σε ύφεση: τα πολλά ευρωπαϊκά μέτωπα. Ο  Τζανλούκα ντε Άντζελις και η Λίζα Ντοριγκάτι: «Η οικονομική και χρηματοπιστωτική κρίση θέτει τις συνδικαλιστικές οργανώσεις και την εκπροσώπηση του κόσμου της εργασίας ενώπιον μιας πολύπλοκης και μεγάλης πρόκλησης». (μετάφραση: Πέτρος-Ιωσήφ Στανγκανέλλης)
Εκρηκτικά βιβλία. Η αστυνομία ερευνά σε βιβλιοπωλεία των Αθηνών, προσπαθώντας να εντοπίσει ποιοι αγόρασαν τους «Αόρατους» του Ν. Μπαλεστρίνι και άλλα βιβλία που βρέθηκαν σπίτι των συλληφθέντων στη Βελβενδό. Η Ιωάννα Μεϊτάνη σχολιάζει τον επικίνδυνο, αλλά απολύτως αληθινό αυτόν τραγέλαφο.
ΠΑΡΑΚΤΙΟ ΜΕΤΩΠΟ: ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΠΛΩΜΕΝΟ
Με διαδικασίες fast track, η  κυβέρνηση  προχωράει στην εκποίηση της παραλιακής ζώνης της Αττικής. Δύο κείμενα και δύο δηλώσεις για το ζήτημα
Παράκτιο μέτωπο: η επόμενη μέρα: «Όταν φυσήξει ο άνεμος και διώξει τη σκοτεινιά πάνω από τον τόπο μας, όταν οι λαφυραγωγοί εκδιωχθούν, θα ’ρθει η ώρα να  δούμε τι θα κάνουμε και με τη θάλασσα της Αττικής». Ο Νίκος Μπελαβίλας γράφει για την επόμενη μέρα, καταθέτοντας ιδέες και προτάσεις.
Ελεύθερες και δημόσιες οι παραλίες. Δηλώσεις του Χρήστου Κορτζίδη και του Πέτρου Φιλίππου, δημάρχων Ελληνικού-Αργυρούπολης και Σαρωνικού.
Το παράκτιο μέτωπο έχει ιστορία αγώνων. Η Ελένη Πορτάλιου μας θυμίζει τους αγώνες ενάντια στην τουριστική αξιοποίηση του παράκτιου μετώπου, από τη δεκαετία του 1950 μέχρι σήμερα.
«Στην Ελλάδα εφαρμόζεται μια αδιέξοδη τιμωρητική πολιτική». Συνέντευξη. Ο Τζαίημς Κ. Γκαλμπρέιθ μιλάει για την ανισότητα και τους τρόπους αντιμετώπισής της, την Ελλάδα, τον ΣΥΡΙΖΑ και αυτά που τον εμπνέουν: «Εκείνο που με εμπνέει είναι ακριβώς η χαρά της κριτικής, να καταδεικνύω τις πραγματικότητες ενάντια σε απόψεις που προωθούν ιδρύματα καθοδηγούμενα από δισεκατομμυριούχους…».
Νεοναζί: το Ολοκαύτωμα της μνήμης. Συνέντευξη. Ο Στέλιος Κούλογλου μιλάει για την καινούργια ταινία του, με θέμα τα εγκλήματα των ναζί στην Κατοχή και τους νεοναζί της Χρυσής Αυγής που επιχειρούν να πάρουν τη ρεβάνς. Τον ρωτήσαμε τι τον δυσκόλεψε και τι τον ενέπνευσε: «Η ίδια  πάντα δυσκολία σε όλες τις συνεντεύξεις με τους διάφορους «μικρούς ήρωες», που πρωταγωνιστούν στις ταινίες μου: να μη βάλεις τα κλάματα. Σ’ έναν απ’ αυτούς είπα: “Αυτό το επάγγελμα έχει αυτό το καλό, ότι μπορώ να γνωρίζω ανθρώπους σαν κι εσάς”. Ποιος δεν εμπνέεται αν έχει μπροστά του δέκα μικρούς Γλέζους;”

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...