Tuesday, September 04, 2012

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ : ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΑΙΝΙΑΣ "ΜΕΛΙ" ΤΟΥ ΣΕΜΙΧ ΚΑΠΛΑΝΟΓΛΟΥ - ΤΡΙΤΗ, 4 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 8:30 ΚΑΙ 10:30 ΜΜ



g25ηΠΕΡΙΟΔΟΣ    g1477η ΠΡΟΒΟΛΗ    g  ΤΡΙΤΗ 4/9/2012
g ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
                       «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»
Ο ΠΟΙΗΤΙΚΟΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΑΣΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
ΤΟΥ ΣΕΜΙΧ ΚΑΠΛΑΝΟΓΛΟΥ
 
ΜΕΛΙ
(BAL)
 
του ΣΕΜΙΧ ΚΑΠΛΑΝΟΓΛΟΥ (ΤΟΥΡΚΙΑ/ΓΕΡMANIA, 2010,
                                                                                    έγχρωμη,103΄)
 
ΗΘΟΠΟΙΟΙ:      Μπόρα Άλτας, Ερντάλ Μπεσίξιογλου, Τουλίν
                          Οζέν, Αϊσέ Αλτάι, Άλεβ Ουτσάρερ
ΣΕΝΑΡΙΟ:         Σεμίχ Καπλάνογλου, Ορτσούν Κοκσάλ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: Μπαρίς Οζμπιτσέρ
 

                       

 

Η τρίτη ταινία (Χρυσή Άρκτος στο Φεστιβάλ Βερολίνου 2010) της «Τριλογίας του Γιουσούφ» του Τούρκου σκηνοθέτη Σεμίχ Καπλάνογλου. Η οικογενειακή ζωή και τα καθημερινά προβλήματα των φτωχών, απλών ανθρώπων αποτελούν τα θέματα και των τριών ταινιών.

 

            «Η ιδέα για την τριλογία μου», γράφει ο Καπλάνογλου, «ήρθε ενώ ξαναδιάβαζα ένα σενάριο το οποίο είχα γράψει καιρό πριν και που πάνω-κάτω μιλάει για την ιστορία του Γιουσούφ, όπως αυτή αποτυπώθηκε στο Γάλα. Ενώ διαμόρφωνα το χαρακτήρα του Γιουσούφ, άρχιζα να σκέφτομαι τόσο το μέλλον του ως ενήλικα (στο Αυγό) όσο και το παρελθόν του ως μικρό παιδί (στο Μέλι). Αυτές οι ιδέες με βοήθησαν στο να δώσω σάρκα και οστά στην τριλογία. Ξεκίνησα με το Αυγό, πιθανότατα επειδή ήθελα να δείξω κατευθείαν την κύρια ουσία του χαρακτήρα του Γιουσούφ. Η τριλογία μπορεί να διαβαστεί ως ένα εκτεταμένο φλασμπάκ, ωστόσο καμία από τις τρεις ταινίες δεν είναι εποχής. Όλες διαδραματίζονται στη σύγχρονη Τουρκία, σε διάφορα μέρη, με μια ποικιλία στις σχέσεις όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί και με βάση τα οικονομικά δεδομένα που υπάρχουν αυτή τη στιγμή».

 

            Ο οκτάχρονος, με δυσκολία στην ανάγνωση, Γιουσούφ ζει με τους γονείς του σε μια απομονωμένη περιοχή της Τουρκίας. Καθημερινά συνοδεύει το μελισσοκόμο πατέρα του στη δουλειά παρατηρώντας τον που φτιάχνει κυψέλες. Η ήσυχη καθημερινότητά του όμως,  θα αναστατωθεί όταν μια μέρα ο πατέρας του δεν θα γυρίσει στο σπίτι.

 

            Λιτή δραματουργία, μεγάλης διάρκειας πλάνα, εσωτερικός ρυθμός, σε μια ελεγειακή, εικαστική, ποιητική κινηματογραφική δημιουργία πάνω στις βασικές αξίες της ζωής που χάνονται και στη φύση που καταστρέφεται.

 

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...