Monday, July 23, 2012

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ - "ΑΜΝΗΣΤΙΑ" του MΠΟΥΓΙΑΡ ΑΛΙΜΑΝΙ (ΑΛΒΑΝΙΑ/ΕΛΛΑΔΑ/ΓΑΛΛΙΑ) - ΤΡΙΤΗ, 24 ΙΟΥΛΙΟΥ 2012


g25ηΠΕΡΙΟΔΟΣ  g1472η ΠΡΟΒΟΛΗ    g ΤΡΙΤΗ 24/07/2012
g ΔΗΜΟΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
                       «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ»


OΨΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

ΑΜΝΗΣΤΙΑ
(AMNISTIA)

του MΠΟΥΓΙΑΡ ΑΛΙΜΑΝΙ (ΑΛΒΑΝΙΑ/ΕΛΛΑΔΑ/ΓΑΛΛΙΑ, 2011,
                                                                              έγχρωμη, 83΄)

ΗΘΟΠΟΙΟΙ:       Λούλι Μπίτρι, Καραφίλ Σένα, Τόντι Λούπι,
                           Μιρέλα Νάσκα, Αλεξάντερ Ράπι

ΣΕΝΑΡΙΟ:          Μπουγιάρ Αλιμάνι

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ:  Ηλίας Αδάμης

ΜΟΥΣΙΚΗ:         Χεκουράν Πέρε
                              





                            Η πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του Μπουγιάρ Αλιμάνι είναι η πρώτη αλβανική ταινία που παρουσιάστηκε στο Φεστιβάλ Βερολίνου όπου κέρδισε το Βραβείο της Διεθνούς Ένωσης Κινηματογραφικών Αιθουσών Τέχνης.



                              Όταν για πρώτη φορά δίνεται το δικαίωμα στους φυλακισμένους να έχουν σεξουαλικές επαφές με τους/τις συζύγους τους μέσα στη φυλακή, η Έλσα, που ταξιδεύει από το μακρινό Πόγκραντετς και ο Σπετίμ επισκέπτονται κάθε μήνα τους εγκλείστους συζύγους τους. Σε μια από τις επισκέψεις γνωρίζονται τυχαία και ξεκινούν μια σχέση. Όλα γκρεμίζονται όταν η κυβέρνηση αποφασίζει να προσφέρει αμνηστία στους κρατουμένους.



                            Η Αμνηστία καταφέρνει να μιλήσει με τη δική της ξεχωριστή γλώσσα για οικουμενικά ζητήματα, όπως η μοναξιά, η ανεργία, οι πατριαρχικές κοινωνικές δομές που ακόμα δεν έχουν ξεπεραστεί και τα όνειρα που κάνουμε όλοι για απόδραση. Αποφεύγει την ωραιοποίηση των καταστάσεων αποσκοπώντας στην παρουσίαση της αλήθειας όσο σκληρή κι αν είναι. Οι ήρωες συγκρούονται με τον περίγυρό τους, αλλά ακόμα και με τον παλιό εαυτό τους. Η γυναίκα προσπαθεί να ανανεώσει τον εαυτό της μέσα από την αγάπη και ο άντρας να ανακαλύψει το χαμένο του εαυτό. Όλα αυτά έχουν ένα τίμημα, αλλά αποτελούν και τη μοναδική επιλογή οπουδήποτε ανθρώπου αποσκοπεί όχι απλά στην επιβίωση, αλλά σε μια ανεξάρτητη ύπαρξη.



                            Το χρονικό ενός καταδικασμένου έρωτα που αγγίζει τα όρια της τραγωδίας με φόντο τις κοινωνικές και πολιτικές αλλαγές που συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια στην Αλβανία.

                           


No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...