Saturday, April 21, 2012

Στα ΕΝΘΕΜΑΤΑ, στο φύλλο της 22ας Απριλίου

Στα ΕΝΘΕΜΑΤΑ, στο φύλλο της 22ας Απριλίου


Στα περίπτερα εντός της «Κυριακάτικης Αυγής» και στο διαδίκτυο: στο μπλογκ τους (enthemata.wordpress.com), στο facebook (Enthemata Avgis) και στο twitter: @enthemata



Κείμενα των: Πολυμέρη Βόγλη, Ιωάννας Μεϊτάνη, Φλώρας Νικολιδάκη, Νίκου Παρασκευόπουλου, Μάνου Αυγερίδη, Μιχάλη Μάτσα, Ζαν-Λυκ Μελανσόν, Αλαίν Ντυαμέλ, Angelique Chrisafis, Kώστα Παπαϊωάννου

Οι παιδονόμοι: Ο Πολυμέρης Βόγλης, ανακαλώντας μια οικεία εφηβική ανάμνηση (καβγάδες με τους γονείς για τα μαλλιά, τα σκουλαρίκια, την αργοπορημένη επιστροφή στο σπίτι με κύριο επιχείρημα «Δεν σκέφτεσαι τι θα πει η γειτονιά»…) σχολιάζει τα μοτίβα του κυρίαρχου λόγου περί ανωριμότητας της ελληνικής κοινωνίας και τους παιδονόμους των δελτίων ειδήσεων.

Το «πρωτότοκο» των Ενθεμάτων. Μια βραδιά για την Τυραννία της αθωότητας του Νικόλα Σεβαστάκη: Η αποτύπωση μιας ωραίας βραδιάς και μερικές σκέψεις με την ευκαιρία της κυκλοφορίας του βιβλίου του Νικόλα Σεβαστάκη.

Τράπεζα Τροφίμων. Η Φλώρα Νικολιδάκη (στη μόνιμη στήλη των «Ενθεμάτων» ΕΓΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, όπου παρουσιάζουμε εμπνευσμένα εγχειρήματα και πρωτοβουλίες, στον αντίποδα της «επιχειρηματικότητας), μας μιλάει για τη λογική και τις δράσεις της Τράπεζας Τροφίμων που έστησε μια παρέα από τα Πετράλωνα

Εκλογές, τα βαρομετρικά της δημοκρατίας. Ο Νίκος Παρασκευόπουλος εξηγεί γιατί οι εξαναγκασμοί των Μνημονίων όχι μόνο δεν αφαιρούν, αλλά προσθέτουν πολιτικό νόημα στις επικείμενες εκλογές, καθώς ο άνεμος δημοκρατίας και κοινωνικής αλληλεγγύης που πνέει δεν μπορεί να χαθεί.

Elephant Gun. Ο Μάνος Αυγερίδης, από τη Βαρκελώνη, μας γράφει για το σάλο που προξένησε στην Ισπανία η είδηση ότι ο βασιλιάς Χουάν Κάρλος πήγε για σαφάρι ελεφάντων στην Μποτσουάνα.

ΓΑΛΛΙΚΕΣ ΠΡΟΕΔΡΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

Η τυραννία της ασημαντότητας. Ο Μιχάλης Μάτσας, από το Παρίσι, σχολιάζει, εικαστικά και σημειολογικά τις αφίσες όλων των υποψηφίων για τις προεδρικές εκλογές της Γαλλίας.

Το φαινόμενο Μελανσόν. Η αγάπη, μια αξία ριζοσπαστική: Αποσπάσματα από τη συνέντευξη του Ζαν-Ζυκ Μελανσόν στην Humanité, όπου ο υποψήφιος της Αριστεράς μιλάει, μεταξύ άλλων, για το πρόγραμμα διακυβέρνησης, αλλά και για την αγάπη και την ευτυχία, «μια καινούργια ιδέα για την Ευρώπη».

Ο μεγάλος εθνικός μας ποιητής. Ο Αλαίν Ντυαμέλ βρίσκει αναλογίες μεταξύ Ουγκώ και Μελανσόν και, μέσα από την κριτική που ασκεί, επιβεβαιώνει τη δυναμική Μελανσόν

Αυτός που ξεσηκώνει τα πλήθη. Η Angelique Chrisafis αποτυπώνει τον πυρετό και τον ενθουσιασμό που ξεσηκώνει στα πλήθη ο υποψήφιος της Αριστεράς.

Πώς φτάσαμε στην 21η Απριλίου 1967. Ο Κώστας Παπαϊωάννου γράφει για τον ρόλο τον ρόλο των Αμερικανών, του παλατιού, των στρατηγών και των συνταγματαρχών. Το κομφούζιο στη CIA, την αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα, ο ρόλος της «φράξιας» των ελληνοαμερικανών πρακτόρων.

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...