Friday, September 09, 2011

Tsakthan Daily, ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΑΠΟΘΗΚΗ, 9 Σεπτεμβρίου 2011


Tsakthan Daily

9/9/2011

ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΕΝ ΑΠΟΘΗΚΗ





Η Μπάνκα τα τινάζει στον αέρα


Η Bank of America Corp (BofA) εξετάζει την κατάργηση περίπου 40.000 θέσεων εργασίας σε ένα πρώτο κύμα αναδιοργάνωσης της τράπεζας, σύμφωνα με την εφημερίδα The Wall Street Journal, που επικαλείται στελέχη της που γνωρίζουν το περιεχόμενο του σχεδίου.

Το συνολικό εργατικό δυναμικό της τράπεζας ανέρχεται σε 280.000. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, στελέχη του διοικητικού συμβουλίου της BofA συναντήθηκαν χθες στην πόλη Σάρλοτ, στη Βόρεια Καρολίνα, όπου εδρεύει η τράπεζα και αναμένεται να συναντηθούν εκ νέου σήμερα για να λάβουν οριστικές αποφάσεις για τις περικοπές, μετά από πέντε μήνες σχετικών συζητήσεων. Επενδυτές πίεζαν την τράπεζα να βελτιώσει τις επιδόσεις της μετά τις ζημίες που κατέγραψε τα τέσσερα από τα τελευταία έξι τρίμηνα και η τιμή της μετοχής της έχει υποχωρήσει κατά περίπου 50% εφέτος. Η «Wall Street Journal» αναφέρει πως οι προτάσεις για την μείωση των θέσεων εργασίας ξεπερνά την τελευταία ανάλογη κίνηση της BofA, το 2008, όταν είχε ανακοινώσει 30.000-35.000 μειώσεις μέσα σε τρία χρόνια. Η κίνηση εκείνη είχε αφορμή την οικονομική επιβράδυνση και την εξαγορά της εταιρίας Merrill Lynch & Co. Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η εφημερίδα Charlotte Observer έγραψε ότι στελέχη της BofA συζητούν σχέδια για την μείωση του εργατικού δυναμικού της τράπεζας κατά άλλες 25.000-30.000 θέσεις εργασίας. Τράπεζες στις ΗΠΑ και στην ΕΕ έχουν ανακοινώσει εφέτος πάνω από 70.000 απολύσεις ή/και μειώσεις θέσεων εργασίας, οι περισσότερες από αυτές σε μια περίοδο τριών ως τεσσάρων ετών.



Χωρίς ανάσα


Η κυβέρνηση αισθάνεται τέτοια ανασφάλεια εξ αιτίας της εξεγερτικής διάθεσης μεγάλου μέρους του πληθυσμού που έχει πραγματικά αγανακτήσει με το ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου και την κατάργηση του στοιχειώδους κράτους πρόνοιας, ώστε αποφάσισε τη μεταφορά της συνέντευξης τύπου από το Βελίδειο Ίδρυμα σε Αποθήκη του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Διαβάστε και θαυμάστε:

«Ο φόβος λαϊκής αντίδρασης οδήγησε τον πρωθυπουργό στην απόφαση να "παίξει κρυφτό" και να μην κοιμηθεί σε χώρους που δεν θα μπορούσαν εύκολα να αστυνομευθούν. Συγκεκριμένα, ο Γιώργος Παπανδρέου δεν θα κάνει τα εγκαίνια κι ούτε θα παραστεί το πρωί του Σαββάτου στον αγιασμό στα γραφεία της Helexpo τα θα γίνουν αύριο πρωί με την παρουσία του υπουργού Ανάπτυξης Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.



Επιπλέον θα δώσει την καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου στην αποθήκη Γ' του Α' προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης κι όχι στο «Βελλίδειο» συνεδριακό κέντρο.



Σύμφωνα με το πρόγραμμα που ανακοινώθηκε, ο πρωθυπουργός:



Το απόγευμα στις 2 θα έχει συνάντηση με τον Γιάννη Μπουτάρη στο δημαρχείο και στις 3 στον ίδιο χώρο θα συζητήσει με τους φορείς της πόλης.



Αύριο, η μόνη δραστηριότητα του Γιώργου Παπανδρέου που ανακοινώνεται θα είναι η ομιλία του στο «Βελλίδειο» συνεδριακό κέντρο, στις 8 το βράδυ, στους παραγωγικούς φορείς -σ' ένα ακροατήριο ελεγχόμενο.



Μεθαύριο Κυριακή, στη 1 το μεσημέρι, η συνέντευξη Τύπου στην αποθήκη Γ' του λιμανιού.»



Τα λερωμένα τ’ άπλυτα


Σ’ αυτή την αποθήκη θα παίζεται για άλλη μια φορά μια τραγωδία. Μόνο που τούτη τη φορά θα ωχριούν μπροστά της οι αρχαίες ελληνικές τραγωδίες. Ο Σοφοκλής, ο Ευριπίδης και ο Αισχύλος θα μοιάζουν μαθητούδια μπροστά στο συλλογικό συγγραφέα του έργου «Ιφιγένεια εν Αποθήκη». Μελετητές έλεγαν ότι όσο πέρναγε ο χρόνος τόσο μειωνόταν ο αριθμός του μελών του Χορού. Εδώ αντιθέτως, ο Χορός αυξάνεται σε τέτοιο βαθμό που μόνο οι Υποκριτές μένουν να θρηνούν στον Κομμό.



 ΘΑΝΑΣΗΣ ΤΣΑΚΙΡΗΣ














Η ΑΤΑΚΑ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


«………sic……» Έμεινα άφωνος με τις ατάκες του πρώην αρχι-Κνίτη και νυν υπουργού Υγείας που τις έριξε χτες Τετάρτη, 7/9/2011. Θα τις παραθέσω άλλη μέρα σε ειδικό αφιέρωμα!

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ


Λάκης Παπαστάθης “Το καλοκαίρι θα παίξει την Κλυταιμνήστρα”, εκδόσεις Πόλις, 2011, σελίδες: 200, τιμή: €15,00

Μου αρέσει η ιδέα κάθε συλλογής διηγημάτων που θέτει έναν κοινό παρονομαστή στα συστατικά της κείμενα, ώστε να μπορεί κανείς να δει και μεμονωμένα κάθε διήγημα αλλά και το σύνολό τους. Το συνολικό corpus δείχνει όχι μόνο μια ενιαία αισθητική, αλλά και ένα θέμα, μια σειρά μοτίβων, μια ιδέα που διαθλάται από έργο σε έργο αλλά και επανασυντίθεται σαν μωσαϊκό από τα επιμέρους κομμάτια.



Η βασική ιδέα του έμπειρου σκηνοθέτη είναι η τέχνη και τα ζητήματα που θέτει κυρίως στους δημιουργούς της. Μ’ αυτήν την έννοια τα διηγήματα, πέρα από βιωματικά καθώς φέρνουν στο προσκήνιο αναμνήσεις και σκέψεις του ίδιου του Παπαστάθη, είναι και αυτοαναφορικά, αφού, όπως προείπα, πραγματεύονται ποικίλες πλευρές της καλλιτεχνικής δραστηριότητας και τους τρόπους με τους οποίους οι τελεστές της επιχειρούν να δώσουν λύση στα προβλήματά της. Κι ενώ θα περίμενε κανείς να επικεντρωθεί στον κινηματογράφο, λόγω προσωπικής σχέσης με τον χώρο, ο διηγηματογράφος στήνει το σκηνικό των προβληματισμών του εν μέρει στο σινεμά (“Pretty Woman”, Γουέλς), πιο πολύ στο μεγαλύτερο ξαδελφάκι του, το θέατρο (παράσταση Βακχών, ερασιτεχνική παράσταση Οιδίποδα, Ελεύθερο θέατρο, Τσέχωφ) και εξίσου πολύ στις εικαστικές τέχνες (Χαλεπάς, Θεοτοκόπουλος) και στη λογοτεχνία (Βιζυηνός, Παπαδιαμάντης, Αναγνωστάκης, Ντόρρος) ή στη μουσική (Σαββόπουλος).



Ποιες βασικές γραμμές βρίσκω πίσω από τις υποτυπώδεις πλοκές, που πιο πολύ στηρίζουν τον προβληματισμό, φέρνουν ενίοτε στα πεζογραφήματα του Γιώργου Ιωάννου, αναμιγνύουν υπαρκτά πρόσωπα της ιστορίας των τεχνών μας και μοιάζουν με μικρά κινηματογραφικά ντοκυμανταίρ, παρά αποτελούν τα ίδια δυναμικές αφηγήσεις με πλοκή και ολοκληρωμένους χαρακτήρες;



α. η συγγένεια τέχνης και τρέλας. Ο φίλος που κατέληξε στο Δρομοκαΐτειο ή ο διαταραγμένος στη μνήμη θεατής των Βακχών κ.ο.κ. υποβάλλουν εξ αρχής την αίσθηση ότι στο μυαλό του δημιουργού (βλέπε και την περίπτωση του φυσικού John Nash, που έπασχε από παρανοϊκή σχιζοφρένεια) η διάνοια από την παράνοια απέχουν μια τρίχα. Στο ίδιο μήκος κύματος καλλιτέχνες όπως ο Χαλεπάς, ο Βιζυηνός, ο Παπαδιαμάντης καταντούν συχνά τρελοί, φτωχοί ή εξορισμένοι.



β. η ποίηση είναι μια σεμνή μορφή καταξίωσης και γενικά η τέχνη κερδίζει τον κόσμο, όταν υπηρετείται με πάθος μεν, με ταπεινότητα δε. Λ.χ. ο μικρός ήρωας ενός διηγήματος χάρη σε ποίημα που εκφώνησε με παλμό στο σχολείο κάνει τον μπακάλη να χαρίσει χρέη στην οικογένεια.



γ. η μοναδικότητα του έργου και η αυθεντικότητα του χεριού του ζωγράφου δεν αντιγράφονται και δεν εγκλωβίζονται σε καλούπια τεχνικών λεπτομερειών. Στο διήγημα “Η φωνή του έργου” οι τεχνικοί λένε ότι όντως ο πίνακας είναι του Δομήνικου Θεοτοκόπουλου, αλλά όλοι σιγουρεύονται όταν αυτός που κλήθηκε να γνωματεύσει ένιωσε (μετά τέσσερις ώρες επαφής με το καλλιτέχνημα) τη φωνή του. Ο καλλιτέχνης εκπέμπει ένα κύμα που δεν περιορίζεται στην τεχνική που χρησιμοποιεί ή στα μοτίβα των έργων του, αλλά πηγαίνει κατευθείαν στην ψυχή του αποδέκτη του.



δ. ο αποδέκτης βλέπει το τελικό αποτέλεσμα, αλλά πολλές φορές είναι άκρως κατατοπιστικά όσα προηγήθηκαν αυτού, αφού οι διαδοχικές γραφές ενός λογοτεχνήματος, οι πινελιές ενός πίνακα ή τα κομμένα πλάνα ενός κινηματογραφικού έργου δείχνουν πόσα διλήμματα, πόσες διχοστασίες έζησε ο δημιουργός, πόσα έκανε πριν καταλήξει στην κοντύτερα στο τέλειο μορφή, πόσους κύκλους έκανε πριν πετύχει οριστικά (;) τον στόχο-του.



ε. πώς μπορεί ο ηθοποιός ή ο σκηνοθέτης να πλησιάσει την αρχαία λ.χ. τραγωδία (στο ομώνυμο της συλλογής διήγημα) αν δεν συλλάβει την ατμόσφαιρα και τα αιτήματα της εποχής; Ο Παπαστάθης προβάλλει την άποψη ότι πρέπει να μένουμε κοντά στις προθέσεις του δημιουργού και να σεβόμαστε το κλίμα της εποχής που δημιούργησε το καλλιτέχνημα.



Μου άρεσε ο κοινός άξονας, μου άρεσε ο περί τέχνης προβληματισμός, αλλά δεν είδα την επινοητικότητα που θα έκανε τα βιώματα φαντασία, τις εμπειρίες κατασκευή. Μένω στα μικρά ταξίδια της αυτοαναφορικότητας, μένω στη γλώσσα που με σαφήνεια και καθαρότητα έδωσε δοκίμια εν πλοκή, έδωσε σκέψεις εν δράσει.



Ο blogger Πατριάρχης Φώτιος  http://www.in2life.gr/culture/book/articles/206999/article.aspx?m=29

ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ



Θεσσαλονίκη



Στίχοι: Ηλίας Ηλιόπουλος

 Μουσική: Γιώργος Ζαμπέτας

 Πρώτη εκτέλεση: Γιώργος Ζαμπέτας

 Άλλες ερμηνείες: Δημήτρης Μητροπάνος



Θα πάρω το αμάξι μου

 στην τσέπη χαρτζηλίκι

 κι απόψε τα μεσάνυχτα

 θαρθω Θεσσαλονίκη



Θεσσαλονίκη είσαι μία

 στον κόσμο δεν είν' άλλη

 Θεσσαλονίκη μου γλυκειά

 πού να 'χει τέτοια ομορφιά

 και τα δικά σου κάλλη



Θεσσαλονίκη μάγισσα

 τραβάς σαν το μαγνήτη

 Θεσσαλονίκη μάνα μου

 γλυκειά Θεσσαλονίκη



Θεσσαλονίκη είσαι μια

 στον κόσμο δεν είν' άλλη

 Θεσσαλονίκη μου γλυκειά

 πού να 'χει τέτοια ομορφιά

 και τα δικά σου κάλλη



Θεσσαλονίκη είσ' όμορφη

 σ' όλες τις γειτονιές σου

 με τα γλυκά κορίτσια σου

 και τις παλιές γωνιές σου










ΣΙΝΕΜΑ ΓΙ’ ΑΠΟΨΕ


 




ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ



ONE DAY

Δραματική κομεντί | 2011 | Έγχρ. | Διάρκεια: 108'

Ακατάλληλη κάτω των 13 ετών

Αμερικανική ταινία σε σκηνοθεσία Λόνε Σέρφιγκ με τους: Αν Χάθαγουεϊ, Τζιμ Στάρτζες, Πατρίσια Κλάρκσον

Η εικοσάχρονη σχέση δύο φαινομενικά αντίθετων χαρακτήρων, της Έμα και του Ντέξτερ, συμπυκνώνεται στην περιγραφή της 15ης Ιουλίου κάθε χρόνου, ημερομηνία της γνωριμίας τους σε ένα οργιώδες πάρτι αποφοίτησης εν έτει 1988.

Η κριτική του "α" από τον Γιάγκο Αντίοχο


Η ΕΙΚΟΣΑΧΡΟΝΗ ΣΧΕΣΗ ΔΥΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΙΚΑ ΑΝΤΙΘΕΤΩΝ ΧΑΡΑΚΤΗΡΩΝ, ΤΗΣ ΕΜΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΤΕΞΤΕΡ, ΣΥΜΠΥΚΝΩΝΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ 15ΗΣ ΙΟΥΛΙΟΥ ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟΥ, ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣ ΤΟΥΣ ΣΕ ΕΝΑ ΟΡΓΙΩΔΕΣ ΠΑΡΤΙ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΗΣ ΕΝ ΕΤΕΙ 1988. ΙΝΤΕΡΝΕΤ Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΟΜΟΤΙΤΛΟΥ BESTSELLER ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΔΕΣΜΙΑ ΤΟΥ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΟΥ ΤΡΙΚ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΥΠΗΡΕΤΗΣΕΙ. ΤΑ ΣΥΝΟΠΤΙΚΑ ΕΤΗΣΙΑ ΕΠΕΙΣΟΔΙΑ ΔΕΝ ΠΡΟΛΑΒΑΙΝΟΥΝ ΝΑ ΕΜΒΑΘΥΝΟΥΝ ΚΑΙ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ ΠΕΙΣΤΙΚΕΣ ΣΕΝΑΡΙΑΚΕΣ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΣΕ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΠΟΛΥΕΠΙΠΕΔΗ ΕΡΩΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ. Η "ΜΙΑ ΗΜΕΡΑ" ΑΝΑΓΚΑΖΕΤΑΙ, ΛΟΙΠΟΝ, ΟΣΟ ΠΕΡΝΑ Η ΩΡΑ ΝΑ ΕΘΙΖΕΤΑΙ ΟΛΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΣΤΟ ΡΗΧΟ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΣΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΟΤΑΣΣΕΤΑΙ ΣΕ ΣΕΝΑΡΙΑΚΑ ΣΧΗΜΑΤΑ, ΜΕ ΤΗ ΔΙΑΚΡΙΤΙΚΗ ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΤΗΣ ΛΟΝΕ ΣΕΡΦΙΓΚ ΝΑ ΜΗΝ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ ΤΙΣ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ.

Το ανέκδοτο της ημέρας




Λεφτά υπάρχουν!





ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΗΛΘΑΜΕ


No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...