Tuesday, August 25, 2009

Σεκάνς - ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ (GEGENÜBER)

Σεκάνς
Σκέψεις για σκηνές από ταινία «Προσεχώς»
25 Αυγούστου 2009
Η Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης παρουσιάζει την ταινία
ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ (GEGENÜBER)του Γιαν Μπόνι (ΓΕΡΜΑΝΙΑ, 2007, έγχρωμη, 100΄)
Τρίτη, 25 Αυγούστου 2009 στις 8.30 και 10:30 μμ
Δημοτικός Κινηματογράφος Ηλιούπολης Μελίνα Μερκούρη
Λ. Ειρήνης 50 Ηλιούπολη (λεωφ. 237 για Άνω Ηλιούπολη από Ακαδημίας)


Ο Γιαν Μπόνι γεννήθηκε στην πόλη Düsseldorf της Γερμανίας τον Απρίλιο 1979. Έζησε κι εργάστηκε στις ΗΠΑ, στην Ολλανδία και, βεβαίως, στη Γερμανία. Πήρε πτυχίο Τεχνών των Μέσων (Media Arts) από το Κολλέγιο Τεχνών των Μέσων της Κολωνίας. Σκηνοθέτησε τη μικρού μήκους ταινία “2nd and A” καθώς και πολυάριθμες εμπορικές διαφημίσεις. Το 2006 σκηνοθέτησε κι έγραψε από κοινού με άλλο σεναριογράφο την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία του (την αποψινή) με τίτλο Counterparts (Gegenüber-Για Πάντα Μαζί) που επιλέχθηκε για το 15νθήμερο των Σκηνοθετών στο Φεστιβάλ Κινηματογράφων των Καννών και κέρδισε το Χρυσό Βραβείο για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους στα Γερμανικά Βραβεία Κινηματογράφου. Στα τέλη του 2008 εντάχθηκε στο Κινηματογραφικό Εργαστήριο Binger με την ταινία «Η σύζυγος ενός πολιτικού».



Η ταινία, γυρισμένη με τον τρόπο που ξέρουν πολύ καλά οι βορειοευρωπαίοι, μπαίνει στο ζουμί των οικογενειακών σχέσεων. Πρόκειται για την ιστορία ενός αξιοσέβαστου αστυνομικού που κακοποιείται απ’ τη σύζυγό του!!!



Η ταινία, από αυτή τη σκοπιά, είναι άκρως ενδιαφέρουσα για την απεικόνιση του τύπου της ενδο-οικογενειακής βίας που σπάνια βλέπουμε στην οθόνη και που θα συζητηθεί ευρέως για το λόγο ετούτο.



Ο Μπόνι ανοίγει την ταινία με μια αστυνομική επιχείρηση που κάνει έναν αστυνομικό να τα κάνει επάνω του από τρομάρα, ενώ ο συνάδελφος του Georg (Matthias Brandt, σε εξαιρετική φόρμα) σώζει την κατάσταση. Η ταινία δεν είναι αστυνομική ή θρίλερ, κι αυτό φαίνεται στον τρόπο με τον οποίο γυρίστηκε και μονταρίστηκε κατά τρόπο τέτοιο που να εστιάζεται μόνο στο ανθρώπινο στοιχείο από την πλευρά της αστυνομίας, αφήνοντας έξω σκηνές σε τέτοιο βαθμό που η ίδια η αστυνομική επιχείρηση γίνεται ακατανόητη. Έτσι οι θεατές αναγκάζονται να επικεντρωθούν στους χαρακτήρες και την ηρωική πράξη του Georg.



Ο ήρωας, το πανίσχυρο χέρι του νόμου είναι παντρεμένος με μια δασκάλα (άριστη η Victoria Trauttmansdorff). Τα δύο παιδιά τους είναι ήδη στο πανεπιστήμιο. Δεν είναι ευτυχισμένη οικογένεια. Ο γιος τους, ο Lucas, θέλει να παρατήσει το πανεπιστήμιο, αλλά φοβάται να το πει στους γονείς του. Η Anne και ο Georg πρέπει να στηρίζονται στους γονείς της Anne για τα δίδακτρα. Το ταμπεραμέντο της Anne είναι βίαιο και την οδηγεί στο να κακοποιεί τον σύζυγό της και να τον μεταχειρίζεται σαν να ήταν σάκο του μποξ. Παραδόξως, ο Georg φαίνεται να έχει αποδεχθεί τη βία ως μέρος της σχέσης τους! Είναι τόσο σοβαρός άνδρας που πιστεύει στον γάμο και ότι οι όρκοι είναι παντοτινοί, που σημαίνει ότι πρέπει οι άνθρωποι να μείνουν μαζί, δεν έχει σημασία τι. Ότι και αν συμβεί, βρέχει-χιονίσει!
Η σχέση του με τη σύζυγό του έχει και καλές στιγμές, όταν και οι δύο μοιάζουν να είναι δυο πολύ γλυκούλια πιτσουνάκια. Μόνο που τα μεγάλα προβλήματα της οικογένειας έχουν πάντα έναν τρόπο να κυριεύουν τη συζήτηση - τόσο λεκτικά όσο και αλλιώς - στο πιο ακατάλληλες χρονικές στιγμές. Σε μία από τις στιγμές ευτυχίας τους, ένας συνάδελφος του Georg τους βλέπει να φιλιούνται και σχολιάζει: «τα ευτυχισμένα ζευγάρια με κάνουν να ξεράσω» και η Anne απαντά: «Δεν είμαι πάντα χαρούμενη».



Η Anne ποτέ δεν φαίνεται να προχωρά παρακάτω. Δεν την νοιάζει να ξεκαθαρίζει τα πράγματα. Ωστόσο, και ο σύζυγός της δεν πάει πίσω. Προσπαθεί να επιβιώσει σαν να ήταν μόνο ένα πιστό κατοικίδιο ζώο.



Η ταινία γυρίστηκε κατά τη διάρκεια της περιόδου πριν από τον ερχομό των Χριστουγέννων. Παρ’ όλο που όλο και περισσότερα κεριά ανάβουν και η προσμονή για την έλευση της Αγίας Οικογένειας μεγαλώνει, μόλις και μετά βίας φωτίζουν σε βάθος το σπίτι του ζευγαριού (σε αυτό συντελεί και η νουάρ κινηματογράφηση της ταινίας). Η ταινία όσο φτάνει προς το τέλος το γυρίζει στο σουρεαλισμό, συμπεριλαμβανομένης μιας σκηνής όταν γίνεται ένα σιωπηλό πάρτι στο διαμέρισμα του Georg με τους συναδέλφους του, ενώ η Anne κοιμάται.



Συνσεναριογράφος: Κριστίνα ‘Εμπελτ




Θανάσης Τσακίρης

http://tsakiris.snn.gr

http://tsakthan.blogspot.com
http://tsakthan.wordpress.com
http://ilioupoli.wordpress.com

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...