Tuesday, May 20, 2008

ΘΕΡΙΝΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ 2008 - ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΒΟΛΩΝ
21η θερινή περίοδος 2008



Κάθε ΤΡΙΤΗ στις 9.00 μ.μ. και 11.00 μ.μ. στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ «ΜΕΛΙΝΑ ΜΕΡΚΟΥΡΗ» (Λεωφ. Ειρήνης 50, Πλατεία Εθνικής Αντίστασης, Άνω Ηλιούπολη,
τηλ. 210-9919818, 210-9941199, 210-9914732, ιστοσελίδα: www.klh.gr, e-mail: info@klh.gr).




ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ 2007


· ΤΡΙΤΗ 3/6/2008
ΔΙΟΡΘΩΣΗ
του Θάνου Αναστόπουλου (ΕΛΛΑΔΑ, 2007, έγχρωμη, 87΄)
Με αφορμή ένα πραγματικό γεγονός, η ταινία παρακολουθεί τα βήματα ενός άντρα που αποφυλακίζεται, σε μια οδύσσεια στη σύγχρονη «τριτοκοσμική» Αθήνα, ανάμεσα σε περιθωριακούς, μετανάστες, άστεγους, κλειστές ομάδες και σύγχρονους πατριώτες. Στη διαδρομή του θα συναντήσει μια γυναίκα κι ένα παιδί.


ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ

· ΤΡΙΤΗ 10/6/2008
PUNISHMENT PARK
του Πίτερ Γουότκινς (ΗΠΑ, 1971, έγχρωμη, 88΄)
Σε πρώτη προβολή στη χώρα μας, μετά από τριάντα οκτώ χρόνια, η πρωτοποριακή ταινία του Βρετανού κινηματογραφικού δημιουργού Πίτερ Γουότκινς Punishment Park (Πάρκο Τιμωρίας). Οι Η.Π.Α. στην κορύφωση του πολέμου του Βιετνάμ ιδρύουν κέντρα αναμόρφωσης για τους διαφωνούντες: ειρηνιστές, εξεγερμένους νέους, έγχρωμους ακτιβιστές και άλλα «διασπαστικά» στοιχεία της κοινωνίας.

· ΤΡΙΤΗ 17/6/2008
ZABRISKIE POINT
του Μικελάντζελο Αντονιόνι (ΗΠΑ/ΙΤΑΛΙΑ, 1969, έγχρωμη, 110΄)
Ο Μικελάντζελο Αντονιόνι (1912-2007), στο Ζabriskie Point (1969), καταγράφει με ενάργεια την εξεγερμένη αμερικανική νεολαία κατά του βρόμικου πολέμου του Βιετνάμ και παρουσιάζει ανάγλυφα την απάνθρωπη εικόνα της σιωπηλής πλειοψηφίας και του κατασταλτικού της μηχανισμού.

· ΤΡΙΤΗ 24/6/2008
ΝΑ ΠΕΘΑΙΝΕΙΣ ΣΤΑ 30
(MOURIR À 30 ANS)
του Ρομέν Γκουπίλ (ΓΑΛΛΙΑ, 1982, ασπρόμαυρη και έγχρωμη, 97΄)
Στο σημαντικό αυτό ντοκιμαντέρ του Ρομέν Γκουπίλ για το Μάη του ΄68, ο σκηνοθέτης παρακολουθεί ένα μαθητή του λυκείου, το Μισέλ Ρεκανατί, στις μεγάλες διαδηλώσεις και συγκρούσεις στο Παρίσι το Μάη του 1968. Ο Ρεκανατί αυτοκτόνησε το 1978 και η ταινία εκφράζει την βαθιά απογοήτευση αυτού του νεαρού οραματιστή, που αντιπροσώπευε το πνεύμα εκείνης της περιόδου.

· ΤΡΙΤΗ 1/7/2008
AFR
του Μόρτεν Χαρτς Κάπλερς (ΔΑΝΙΑ, 2007, έγχρωμη, 83΄)
Η ταινία είναι ένα «ψευδοντοκιμαντέρ» που συνυφαίνει πραγματικότητα και μυθοπλασία. Ο Δανός σκηνοθέτης έχει παραπλανήσει και χειραγωγήσει κορυφαίους πολιτικούς, δημιουργώντας μία προκλητική, διασκεδαστική σάτιρα που προβληματίζει. Το ΑFR είναι ένα σχόλιο πάνω στην πραγματικότητα των σύγχρονων μαζικών μέσων ενημέρωσης και στα γεγονότα της διεθνούς πολιτικής σκηνής.




ΣΕΞ, ΕΡΩΤΑΣ ΚΑΙ ΘΑΝΑΤΟΣ ΣΤΙΣ ΣΑΤΙΡΙΚΕΣ ΚΩΜΩΔΙΕΣ ΤΟΥ ΓΟΥΝΤΙ ΑΛΕΝ

· ΤΡΙΤΗ 8/7/2008
ΟΛΑ ΟΣΑ ΘΕΛΑΤΕ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΕΞ
(EVERYTHING YOU ALWAYS WANTED TO KNOW ABOUT SEX)
του Γούντι Άλεν (ΗΠΑ, 1972, έγχρωμη, 87΄)
Επτά αυτόνομα επεισόδια συνθέτουν αυτή τη σπονδυλωτή ταινία του Γούντι Άλεν, ο οποίος αντλεί την έμπνευσή του από το ομότιτλο βιβλίο του σεξολόγου Δρ. Ντέιβιντ Ρούμπεν. Η ταινία δεν λειτουργεί μόνο ως παρωδία των εγχειριδίων για το σεξ αλλά είναι και μια ευφυής σάτιρα των σεξουαλικών ηθών.

· ΤΡΙΤΗ 15/7/1008
Ο ΕΙΡΗΝΟΠΟΙΟΣ
(LOVE AND DEATH)
του Γούντι Άλεν (ΗΠΑ, 1975, έγχρωμη, 85΄)
Στον Ειρηνοποιό (πρωτότυπος τίτλος: Αγάπη και θάνατος) ο Γούντυ Άλεν ξεφεύγει από τα όρια της εποχής του και μεταφέρει το σαρκασμό του από το περιορισμένο εύρος του παρόντος στην τσαρική Ρωσία των αρχών του 19ου αιώνα. Χρησιμοποιώντας αποσπάσματα του Ντοστογιέφσκι, του Κάφκα, του Μπέργκμαν, του Αϊνστάιν, συνθέτει με τη σύζευξή τους ένα χωρίς λογική και κενό νοήματος οικοδόμημα από βαρύγδουπες εκφράσεις πάνω στα ουσιώδη κοσμογονικά ερωτήματα.


ΟΨΕΙΣ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ: ΑΠΟ ΤΗ ΣΕΡΒΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΣΕΧΙΑ ΣΤΗ ΣΚΑΝΔΙΝΑΒΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΒΡΕΤΑΝΙΑ

· ΤΡΙΤΗ 22/7/2008
Η ΠΑΓΙΔΑ
(KLOPKA)
του Σέρνταν Γκολούμποβιτς (ΣΕΡΒΙΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΑ/ΟΥΓΓΑΡΙΑ, 2007, έγχρωμη, 106΄)
Η Παγίδα του Σέρβου σκηνοθέτη Σέρνταν Γκολούμποβιτς είναι μια ταινία για ένα συνηθισμένο άνθρωπο, ο οποίος εξαναγκάζεται να επιλέξει ανάμεσα στη ζωή και το θάνατο του παιδιού του. Πρόκειται για ένα ψυχολογικό δράμα, με στοιχεία θρίλερ, αλλά και μια αλληγορία για τη σερβική κοινωνία, όπου τα περιθώρια για έντιμους, αξιοπρεπείς ανθρώπους στενεύουν όλο και πιο πολύ.

· ΤΡΙΤΗ 29/7/2008
ΥΠΗΡΕΤΗΣΑ ΤΟ ΒΑΣΙΛΙΑ ΤΗΣ ΑΓΓΛΙΑΣ
(OBSLUHOVAL JSEM ANGLICKÉHO KRÁLE)
του Γίρι Μέντζελ (ΤΣΕΧΙΑ, 2006, έγχρωμη, 120΄)
Ο Γίρι Μέντζελ, ένας από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του Νέου Κύματος του Τσεχοσλοβακικού Κινηματογράφου της δεκαετίας του ΄60, με την ταινία του αυτή – διασκευή του ομότιτλου μυθιστορήματος του Μπόχουμιλ Χράμπαλ – παρουσιάζει την ιστορία της χώρας του από το 1930 έως το 1960 μέσα από την ιστορία της ζωής ενός άντρα. Απολαυστική μαύρη κωμωδία, όπου συνδυάζονται εξαιρετικά το κωμικό, το σουρεαλιστικό και το δραματικό.

· ΤΡΙΤΗ 5/8/2008
ΤΟ ΔΙΑΦΑΝΟ ΔΕΡΜΑ
(THE REFLECTING SKIN)
του Φίλιπ Ρίντλεϊ (ΒΡΕΤΑΝΙΑ/ΚΑΝΑΔΑΣ, 1990, έγχρωμη, 95΄)
Η πραγματικότητα, η φαντασία και το όνειρο συνυπάρχουν σε αυτή την πρώτη ταινία του σκηνοθέτη, σεναριογράφου, θεατρικού συγγραφέα και ζωγράφου Φίλιπ Ρίντλεϊ. Με ποιητικό και στιλιζαρισμένο τρόπο ο Βρετανός δημιουργός, μέσα από τη ματιά ενός οκτάχρονου αγοριού στην αμερικανική επαρχία του 1950, στοχάζεται πάνω στην απώλεια της αθωότητας και σχολιάζει τη βία στην αμερικανική κοινωνία.

· ΤΡΙΤΗ 12/8/2008
ΕΣΕΙΣ ΟΙ ΖΩΝΤΑΝΟΙ
(DU LEVANDE)
του Ρόι Άντερσον (ΣΟΥΗΔΙΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ/ΔΑΝΙΑ/ΝΟΡΒΗΓΙΑ, 2007, έγχρωμη, 95΄)
Η τελευταία ταινία του Σουηδού σκηνοθέτη Ρόι Άντερσον αποτελείται από μια σειρά ταμπλό, που απεικονίζουν την ανθρώπινη κατάσταση. Οι χαρακτήρες εκπροσωπούν την πολύπλευρη πραγματικότητα της ανθρώπινης ύπαρξης. Αντιμετωπίζουν μικρά και μεγάλα προβλήματα, που κυμαίνονται από καθημερινά ζητήματα επιβίωσης μέχρι σημαίνοντα φιλοσοφικά ερωτήματα.


· ΤΡΙΤΗ 19/8/2008
HONEY BABY
του Μίκα Καουρισμάκι (ΦΙΝΛΑΝΔΙΑ/ΓΕΡΜΑΝΙΑ/ΛΕΤΟΝΙΑ/ΡΩΣΙΑ/ΓΑΛΛΙΑ, 2003, έγχρωμη, 100΄)
Ταινία δρόμου του Φινλανδού σκηνοθέτη Μίκα Καουρισμάκι εμπνευσμένη από το μύθο του Ορφέα και της Ευρυδίκης. Ένα σύντομο ρομάντζο, αισθηματικό και κωμικό, σκοτεινό και παράξενο, γεμάτο σουρεαλιστικές καταστάσεις, ένα μυστηριώδες ταξίδι από τη Γερμανία στο Μουρμάνσκ.


ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΙΑΠΩΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΚΙΝΕΖΙΚΟΣ ΚΑΙ ΚΟΡΕΑΤΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

· ΤΡΙΤΗ 26/8/2008
Ι’Μ Α CYBORG, BUT THAT’S OK
(ΣΑΪΜΠΟΓΚΟΥΤΖΙΜΑΝ ΚΟΥΕΝΤΣΑΝΑ)
του Τσαν-Γουκ Παρκ (Ν.ΚΟΡΕΑ, 2006. έγχρωμη, 105΄)
Μια ιστορία αγάπης, τρυφερότητας και αλληλεγγύης ανάμεσα σε μια ψυχοπαθή κοπέλα, που πιστεύει πως είναι ανθρωποειδές και σε ένα νεαρό σχιζοφρενή, που ισχυρίζεται ότι μπορεί να κλέψει οποιοδήποτε ανθρώπινο συναίσθημα. Πίσω από την ιστορία του ο Παρκ θίγει ζητήματα βαθύτερα και ουσιαστικά. Ακόμη και στις πιο φανταστικές σκηνές υπάρχει κάπου μία κρυμμένη αλήθεια.

· ΤΡΙΤΗ 2/9/2008
ΑΚΙΝΗΤΕΣ ΖΩΕΣ
(ΣΑΝΞΙΑ ΧΑΟΡΕΝ)
του Τζία Ζανγκ – Κε (ΚΙΝΑ, 2006, έγχρωμη, 111΄)
Στην παλιά πόλη της Φένγκζιε που, λόγω της δημιουργίας ενός φράγματος, κατεδαφίζεται και κατακλύζεται από τα νερά του ποταμού Γιανγκτσέ, εκτυλίσσονται, παράλληλα, οι δύο ιστορίες της ταινίας: η ιστορία του ανθρακωρύχου Χαν, που ψάχνει την πρώην γυναίκα του και την κόρη του και η ιστορία της νοσοκόμας Σεν, που αναζητεί τον άντρα της. Ελεγειακή, ποιητική και στοχαστική ταινία με βαθύ πολιτικό περιεχόμενο.

· ΤΡΙΤΗ 9/9/2008
ΣΚΟΡΠΙΑ ΣΥΝΝΕΦΑ
(ΜΙΝΤΑΡΕΓΚΟΥΜΟ)
του Μίκιο Ναρούσε (ΙΑΠΩΝΙΑ, 1967, έγχρωμη, 107΄)
Τα Σκόρπια σύννεφα (1967) είναι το κύκνειο άσμα του Μίκιο Ναρούσε (1905-1969), ενός από τους σημαντικότερους σκηνοθέτες του ιαπωνικού κινηματογράφου. Το φυσικό περιβάλλον, ο σκηνικός χώρος και το χρώμα αναδεικνύονται κορυφαίοι πρωταγωνιστές της μελαγχολικής πορείας των δύο πρωταγωνιστών της ταινίας. Μία χαμηλόφωνη, μυστηριακή και σπαρακτική ελεγεία για την απώλεια.

· ΤΡΙΤΗ 16/9/2008
ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΥΣ ΑΜΜΟΛΟΦΟΥΣ
(ΣΟΥΝΑ ΝΟ ΟΝΑ)
του Χιρόσι Τεσιγκαχάρα (ΙΑΠΩΝΙΑ, 1964, ασπρόμαυρη, 123΄)
Η Γυναίκα στους αμμόλοφους (1964) του Ιάπωνα πρωτοποριακού σκηνοθέτη Χιρόσι Τεσιγκαχάρα (1927-2001) είναι μία από τις σημαντικότερες ταινίες της δεκαετίας του ΄60. Εφιαλτική παραβολή του καθημερινού αγώνα για τη ζωή και πυρετώδης και αισθαντική απεικόνιση της σύγκρουσης αρσενικού – θηλυκού.




Η ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ συμπλήρωσε φέτος 20 χρόνια συνεχούς λειτουργίας. Η δραστηριότητά της όλο αυτό το διάστημα υπήρξε πλούσια και πολύπλευρη:
· Προβολές ταινιών μεγάλου και μικρού μήκους από τον ελληνικό και παγκόσμιο κινηματογράφο.
· Ειδικές προβολές – εκδηλώσεις
· Σεμινάρια, μαθήματα, συζητήσεις, εκθέσεις.
· Εκδόσεις, δημοσιεύσεις (Περιοδικό ΠΡΟΣΕΧΩΣ, ειδικά φυλλάδια, προγράμματα, κείμενα σε περιοδικά και εφημερίδες).
Οι προβολές της Λέσχης με το τέλος της θερινής περιόδου 2008 θα φτάσουν τις 1195 (634 ταινίες μεγάλου μήκους και 561 μικρού). Οι ταινίες προέρχονται από 46 χώρες και καλύπτουν το διάστημα από το 1894 έως σήμερα.

No comments:

Κινηματογραφική Λέσχη Ηλιούπολης-ΤΕΤΑΡΤΗ 7/14/2022 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)

 Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΥ ΕΦΥΓΕ (ΝΤΟΜΑΝΓΚΤΣΙΝ ΓΕΟΤΖΑ)                                                                    του Χονγκ Σανγκ-σου (ΝΟΤΙΑ ΚΟΡ...